ÜCRETSİZ ANALİZ ALIN    İŞİNİZİ BÜYÜTELİM

Marka Konumlandırması

İçinde yaşadığımız yüzyılda meydana gelen teknolojik ilerlemeler, pazar rekabetinin en yüksek seviyede yaşanmasına ve pazarlama uygulamalarında büyük değişikliklere neden olmaktadır. Bu nedenle rakiplerden birkaç adım önde olmanın yolu anlamlı bir farklılık yaratmaktan geçiyor. Tüketicinin dikkatini çekmenin ve fark edilir olmanın yolu ise marka konumlandırma stratejilerinde gizlidir. Doğru bir marka konumlandırması ve iletişim stratejisi ile işini bilen bir reklam ajansı markaları bu rekabet ortamında görünür kılmayı başaracaktır.

Dünya markası olma yolunda ilerlemeyi hedefleyen şirketler, bu nedenle ürünlerini farklılaştırmak adına markalaşma stratejileri uygulamalıdır. Her geçen gün birbirine benzeyen yeni ürünlerin ve hizmetlerin piyasa sunulması nedeniyle değer yaratan marka kavramı öne çıktığının farkında olan bir reklam ajansı sizi oldukça ileriye taşır. Marka kavramını iyi anlayan bir reklam ajansı, hedef kitle ile uyumlu pazarlama stratejilerini geliştirmenin öneminin farkındadır. İyi bir reklam ajansı marka konumlandırması ile ölümsüz markalar yaratabilir. Doğru marka konumlandırma stratejileri sadece pazarda ön plana çıkmanızı değil, kullanıcılar ile duygusal bağ kurulmasını da sağlar.


Blog Images

 

Marka konumlandırması bir marka için en önemli çalışmadır.

İyi bir reklam ajansı doğru konumlandırma stratejileri ile bir markanın imajı, pazardaki pozisyonu, sunduğu ürün veya hizmetlerin içerdiği sembolik anlamları bir bütün şeklinde planlayabilir. Bir markanın konumu, onu kimlerin satın alacağını, kimlerin arzulayacağını ve duygusal bir bağ kuracağını belirleyeceğinden öncelik konumlandırmaya verilmelidir. Marka konumlandırması olmayan yani bir markası olmayan ürün veya hizmetin kime yönelik olduğu belirsizdir. Onu arzulayan bir kitle olmaması nedeniyle markasız ürünler markalı ürünler karşısında her zaman yok olmaya mahkûmdur. İki benzer ürün arasında tercih yapacak olan kullanıcıların önceliği duygusal bağ kurduğu markaya verdiği artık kanıtlanmıştır.

Bir markaya konumlandırma yapmanın önemini bilen ekibimiz, şimdiye kadar onlarca markaya danışmanlık yaparak onları pazarda hak ettikleri konuma ulaştırmıştır. Ürünler arasındaki işlevsel benzerliği ayırabilen kampanyalar yaratan ajansımız satın alma nedeni yaratma zorluğunu yaratıcı marka konumlandırması yaparak giderilebilmektedir. Dijital ve geleneksel iletişimin dinamiklerini bilen ekibimiz hedef kitlelerin tutumlarını, marka ile ilgili algılarını, ürün kullanma alışkanlıklarını ve bakış açılarını belirlemeyi amaçlayan marka konumlandırma süreçlerini en iyi şekilde yönetmektedir. Sunduğumuz marka konumlandırma stratejileri ile bir markanın doğru hedef kitlelere ulaşmasını sağlayan ekibimiz, kalıcı markaların yaratılmasına ön ayak olmaya devam etmektedir.